[:va]
Per l’empoderament de la classe treballadora
Aquest Primer de Maig hem de prendre els carrers. Hem d’omplir-los amb les reivindicacions de la classe treballadora perquè el panorama que tenim al davant no ens permet ser gens optimistes. Assistim a l’afonament del model productiu valencià. Un dels exemples més sagnants el tenim en el sector de l’automoció. Les treballadores i treballadors de Ford Almussafes viuen temps incerts. La companyia estatunidenca no s’ha compromés a les inversions necessàries per a garantir la viabilitat de la planta. Ja es parla d’un altre ERO que encara retallarà més la plantilla. El que resulta aborronador és que Ford fa i desfà amb multitud de subvencions públiques. L’Administració valenciana hauria d’exigir que tots eixos diners aprofitaren per a mantindre els llocs de treball.
El sector tauleller de Castelló tampoc viu un bon moment. Durant el mes d’abril treballadores i treballadors del sector s’han mobilitzat per reclamar salaris i drets laborals dignes.
El camp valencià també ha esclatat. Les decisions d’Europa i les polítiques depredadores de les grans superfícies estan arruïnant el present i el futur de les treballadores i treballadors del sector agrícola. Intersindical Valenciana sempre ha defés els productes de proximitat perquè, a banda de mantindre un sector i conservar un paisatge tradicional, aposta per un model més sostenible.
Tot açò és produeix enmig d’un context sociopolític molt advers. PP i Vox han pres les institucions valencianes amb mà de ferro. Acaben de perpetrar el pitjor atac contra el valencià en l’ensenyament des de la Transició. En sanitat, ja anuncien retallades que perjudicaran els i les professionals de la salut i també la ciutadania. Substituiran la llei de memòria històrica per una altra que diuen de «concòrdia», com si fora equiparable la dictadura militar de Franco amb la Segona República, una etapa plenament democràtica. Reduiran recursos a l’Agència Antifrau, perquè els defraudadors campen lliures. I també han anunciat canvis en À Punt perquè la radiotelevisió pública valenciana torne a ser l’òrgan manipulador que va ser Canal 9. Tristament, també hem assistit a agressions ultres, com les que es van produir en les festes de la Magdalena de Castelló.
Per açò hem de mobilitzar-nos. Intersindical Valenciana és el sindicat que més creix al País Valencià. L’única alternativa al sindicalisme oficial que pacta amb governs i patronals donant l’esquena a treballadores i treballadors. Cal construir moviments unitaris de lluita i de resistència. Des d’Intersindical Valenciana tenim ben clar que hem de treballar per fer-ho possible: per la mobilització, la conscienciació i l’empoderament de la classe treballadora.
[…] Pots llegir l’article sencer en aquest enllaç.
Participa en les manifestacions
Alacant, IES Jorge Juan (11.00)
Elx, Plaça de Barcelona (11.00)
València, Plaça de Sant Agustí (11.30)
Vinaròs, Plaça de l’Ajuntament (11.30)
Castelló, Plaça de la Independència (12.30)[:es]
Por el empoderamiento de la clase trabajadora
Este Primero de Mayo tenemos que tomar las calles. Tenemos que llenarlas con las reivindicaciones de la clase trabajadora porque el panorama que tenemos delante no nos permite ser nada optimistas. Asistimos al hundimiento del modelo productivo valenciano. Uno de los ejemplos más sangrientos lo tenemos en el sector de la automoción. Las trabajadoras y trabajadores de Ford Almussafes viven tiempos inciertos. La compañía estadounidense no se ha comprometido a las inversiones necesarias para garantizar la viabilidad de la planta. Ya se habla de otro ERE que todavía recortará más la plantilla. Lo que resulta vergonzoso es que Ford hace y deshace con multitud de subvenciones públicas. La Administración valenciana tendría que exigir que todo ese dinero se aprovechara para mantener los puestos de trabajo.
El sector azulejero de Castellón tampoco vive un buen momento. Durante el mes de abril trabajadoras y trabajadores del sector se han movilizado para reclamar salarios y derechos laborales dignos.
El campo valenciano también ha estallado. Las decisiones de Europa y las políticas depredadoras de las grandes superficies están arruinando el presente y el futuro de las trabajadoras y trabajadores del sector agrícola. Intersindical Valenciana siempre ha defendido los productos de proximidad porque, además de mantener un sector y conservar un paisaje tradicional, apuesta por un modelo más sostenible.
Todo esto se produce en medio de un contexto sociopolítico muy adverso. PP y Vox han tomado las instituciones valencianas con mano de hierro. Acaban de perpetrar el peor ataque contra el valenciano en la enseñanza desde la Transición. En sanidad, ya anuncian recortes que perjudicarán a los y las profesionales de la salud y también a la ciudadanía. Sustituirán la ley de memoria histórica por otra que dicen de «concordia», como si fuera equiparable la dictadura militar de Franco con la Segunda República, una etapa plenamente democrática. Reducirán recursos en la Agencia Antifraude, porque los defraudadores campen libres. Y también han anunciado cambios en À Punt para que la radiotelevisión pública valenciana vuelva a ser el órgano manipulador que fue Canal 9. Tristemente, también hemos asistido a agresiones ultra, como las que se produjeron en las fiestas de la Magdalena de Castellón.
Por esto tenemos que movilizarnos. Intersindical Valenciana es el sindicato que más crece en el País Valenciano. La única alternativa al sindicalismo oficial que pacta con gobiernos y patronales dando la espalda a trabajadoras y trabajadores. Hay que construir movimientos unitarios de lucha y de resistencia. Desde Intersindical Valenciana tenemos bien claro que tenemos que trabajar para hacerlo posible: por la movilización, la concienciación y el empoderamiento de la clase trabajadora.
[…] Puedes leer el artículo entero en este enlace.
Participa en las manifestaciones
Alacant, IES Jorge Juan (11.00)
Elx, Plaça de Barcelona (11.00)
València, Plaça de Sant Agustí (11.30)
Vinaròs, Plaça de l’Ajuntament (11.30)
Castelló, Plaça de la Independència (12.30)
[:]