[:va]Concentració 28 gener: per la derogació de les reformes laborals[:]

[:va]

CONCENTRACIO EL 28 DE GENER, A LES 18.30H, EN PLAÇA LOS PINAZOS (CARRER COLÓN)

Intersindical Valenciana considera que la reforma laboral aprovada pel consell de ministres és una nova decepció per la classe treballadora

El dia 28 de desembre, com si una broma de mal gust es tractara, s’ha aprovat al consell de ministres un document pactat amb la patronal i els dos sindicats estatals de concertació. Aquest pacte, lluny de complir la promesa electoral de derogar la reforma laboral, deixa intactes alguns dels aspectes més lesius de les reformes laborals del 2012 (del govern de Rajoy) i del 2010 (del govern de Zapatero). Abans d’aquesta data, ha estat constant el soroll al voltant i a favor de la seua signatura, amb pronunciaments de sectors de dubtosa contribució a la classe treballadora com ara la conferència episcopal. Fins i tot hem escoltat que aquest acord és històric, en tant que “totes” les parts el signen. Ni en açò és el primer tampoc: en 2006, Zapatero també va aconseguir la rúbrica dels anomenats «agents socials».
11 anys després de la reforma del 2010 estem ara en una correlació de forces polítiques molt diferent i, en canvi, amb un Estatut de les Treballadores i Treballadors molt pitjor que aleshores. I si el comparem amb el de 2006, la foto final resulta quasi una caricatura. Amb un govern de coalició que havia fet la promesa electoral de derogar la reforma laboral, el text acordat resulta decebedor en no haver recuperat, com a mínim, els drets laborals que teníem. Queda l’esperança que el tràmit parlamentari obligue a fer les modificacions necessàries per poder derogar la reforma laboral i no només maquillar-la. No vam eixir al carrer centenars de milers de persones en 2012 per açò.
Per a Intersindical Valenciana, s’hauria d’haver prioritzat de manera inequívoca la recuperació de drets laborals i no el pacte amb qui no comparteix ni els plantejaments més essencials. La classe treballadora necessita que es deroguen les reformes laborals del 2010 i 2012, necessita treball estable, no precari, amb remuneració suficient per poder viure amb dignitat, necessita condicions laborals que fomenten la coresponsabilitat, necessita poder cotitzar per aplegar a la jubilació. Per aconseguir-ho, continuarem treballant en tots els fronts, en els centres de treball, de la mà de les treballadores i treballadors, i establint aliances amb el sindicalisme reivindicatiu. Els nostres drets es defenen, governe qui governe.
Podeu accedir a l’article clicant ací.

[:es]

CONCENTRACION EL 28 DE ENERO, A LAS 18.30H, EN PLAZA LOS PINAZOS (CALLE COLÓN)

Intersindical Valenciana considera que la reforma laboral aprobada por el consejo de ministros es una nueva decepción por la clase trabajadora

El día 28 de diciembre, como si de una broma de mal gusto se tratara, se ha aprobado al consejo de ministros un documento pactado con la patronal y los dos sindicatos estatales de concertación. Este pacto, lejos de cumplir la promesa electoral de derogar la reforma laboral, deja intactas algunos de los aspectos más lesivos de las reformas laborales del 2012 (del gobierno de Rajoy) y del 2010 (del gobierno de Zapatero). Antes de esta fecha, ha sido constante el ruido alrededor y a favor de su firma, con pronunciamientos de sectores de dudosa contribución a la clase trabajadora como por ejemplo la conferencia episcopal. Incluso hemos escuchado que este acuerdo es histórico, en cuanto que “todas” las partes lo firman. Ni en esto es lo primero tampoco: en 2006, Zapatero también consiguió la rúbrica de los llamados «agentes sociales».

 

11 años después de la reforma del 2010 estamos ahora con una correlación de fuerzas políticas muy diferente y, en cambio, con un Estatuto de las Trabajadoras y Trabajadores mucho peor que entonces. Y si lo comparamos con el de 2006, la foto final resulta casi una caricatura. Con un gobierno de coalición que había hecho la promesa electoral de derogar la reforma laboral, el texto acordado resulta decepcionante por no haber recuperado, como mínimo, los derechos laborales que teníamos. Queda la esperanza que el trámite parlamentario obligue a hacer las modificaciones necesarias para poder derogar la reforma laboral y no solo maquillarla. No salimos a la calle centenares de miles de personas en 2012 por esto.

 

Para Intersindical Valenciana, se tendría que haber priorizado de manera inequívoca la recuperación de derechos laborales y no el pacto con quien no comparte ni los planteamientos más esenciales. La clase trabajadora necesita que se deroguen las reformas laborales del 2010 y 2012, necesita trabajo estable, no precario, con remuneración suficiente para poder vivir con dignidad, necesita condiciones laborales que fomentan la corresponsabilidad, necesita poder cotizar para reunir en la jubilación. Para conseguirlo, continuaremos trabajando en todos los frentes, en los centros de trabajo, de la mano de las trabajadoras y trabajadores, y estableciendo alianzas con el sindicalismo reivindicativo. Nuestros derechos se defienden, gobierne quién gobierne.

 

Podéis acceder al artículo clicando aquí.[:]

STEPV UPV uses Accessibility Checker to monitor our website's accessibility.