El retorn de la Gestió de Plantilles

[:va]L’abús de l’ús de la interinitat per acumulació de tasques en aquelles unitats on hi ha llocs de nivell 21 o 19 sense cobrir o substituir, és un problema.

Les unitats pateixen una inestabilitat en la seua plantilla i quan acaben de formar a una persona, aquesta ja ha d’anar-se’n. Les persones amb aquests tipus de nomenament pateixen després una penalització legal que els impedeix accedir a un nou nomenament per acumulació durant els següents nou mesos.

El problema és que la llei de Funció pública estableix que, de forma ordinària,  només es podran cobrir en interinitat els llocs base o d’entrada al cos (els 17, perquè ens entengem). I com l’administració no vol reclassificar tots els llocs d’administratiu a un mateix nivell (el 21), doncs ha començat una negociació per tornar a implementar places volants o no adscrites, o no permanents, o com vullgueu nomenar-les, en STEPV proposem el terme Gestió de Plantilles 2.0.

La proposta de l’administració no ha sigut ben rebuda per cap sindicat, i des d’STEPV s’ha presentat una proposta alternativa, que podeu llegir aquí.

La proposta d’STEPV es bassa en seguir el Decret 3/2017, que permet la cobertura  extraordinària per interinatge quan els llocs no han sigut coberts pel personal funcionari de carrera mitjançant algun dels sistemes de provisió voluntaris.

És a dir, que si aquests llocs de nivell 19 o 21 no han sigut coberts en una convocatòria de concurs o de comissió de servei, es puga cobrir per personal interí i respectant l’ordre de la borsa de treball.

Continuarem informant-vos dels avanços de la negociació.[:es]El abuso del uso de la interinidad por acumulación de tareas en aquellas unidades donde hay puestos de nivel 21 o 19 sin cubrir o sustituir, es un problema.

Las unidades sufren una inestabilidad en su plantilla y cuando acaban de formar a una persona, esta ya tiene que irse. Las personas con estos tipos de nombramiento sufren después una penalización legal que les impide acceder a un nuevo nombramiento por acumulación durante los siguientes nueve meses.

El problema es que la ley de Función pública establece que, de forma ordinaria, sólo se podrán cubrir en interinidad los puestos base o de entrada en el cuerpo (los 17, para que nos entendamos). Y como la administración no quiere reclasificar todos los puestos de administrativo a un mismo nivel (el 21), pues ha empezado una negociación para volver a implementar plazas volantes o no adscritas, o no permanentes, o como quieran nombrarlas, en STEPV proponemos el término Gestión de Plantillas 2.0.

La propuesta de la administración no ha sido muy bien recibida por ningún sindicato, y desde STEPV se ha presentado una propuesta alternativa, que podéis leer aquí.

La propuesta de STEPV se basa en seguir el Decreto 3/2017, que permite la cobertura extraordinaria por interinidad cuando los puestos no han sido cubiertos por el personal funcionario de carrera mediante alguno de los sistemas de provisión voluntarios.

Es decir, si estos puestos de nivel 19 o 21 no han sido cubiertos en una convocatoria de concurso o de comisión de servicios, se podrían cubrir por personal interino respetando el orden de la bolsa de trabajo.

Continuaremos informando de los avances de la negociación.[:]

STEPV UPV uses Accessibility Checker to monitor our website's accessibility.