[:va]Finalment, davant la insistència per part de STEPV perquè es convoque la Mesa General de negociació, atés l’alerta sanitària de nivell 4, el president de la Mesa ens respon amb l’argument següent:
No estem en alerta 4 perquè el govern valencià no ho ha decretat.
Tant se val, tampoc es va decretar mai l’alerta 3, ni que la consellera de sanitat, Ana Barceló, ha publicat una resolució en el DOGV (del dia 19 de gener, pàgina 4 paràgraf 3) que indica que constata el nivell d’alerta 4.
Pel que es veu, el rector ha parlat amb alguna autoritat que li ha dit que aquesta alerta no és realment de nivell 4, només ho és en l’àmbit sanitari, però no als efectes del document “Actuacions de resposta coordinada per al control de la transmissió de COVID19” del Consell Interterritorial del sistema nacional de salut.
Així, el rector prefereix donar més credibilitat a les paraules d’aquesta autoritat que a la resolució publicada en el DOGV, i segueix considerant que excloure del treball no presencial a determinats col·lectius i aplicar el percentatge del 50-50 a la resta del PAS és més que suficient, i no se’n parle més.
STEPV opina que tot és un despropòsit.
Hui ens hem assabentat que la consellera Pascual s’ha reunit amb les universitats i han concretat passar la docència a la modalitat en línia durant el mes de febrer. Esperem que a la UPV no avisen tard i només pel Twitter.
Des de STEPV insistirem al gerent que revise l’organització del treball actual, considerant l’alerta sanitària, que va imposar amb l’oposició de tots els sindicats. És evident que aquesta organització no garanteix la seguretat i la salut de les treballadores i els treballadors de la Universitat.[:es]Al fin, ante la insistencia por parte de STEPV para que se convoque la Mesa General de negociación debido a la alerta sanitaria de nivel 4, el presidente de la mesa nos responde con el siguiente argumento:
No estamos en alerta 4 porque el gobierno valenciano no l ha decretado.
Lo mismo da que tampoco se decretó nunca la alerta 3, ni que la consellera de sanidad, Ana Barceló, haya publicado una resolución en el DOGV (del dia 19 de enero, página 4 parrafo 3) que indica que se constata el nivel de alerta 4.
Parece que el Rector ha hablado con alguna autoridad que le ha dicho que esta alerta no es realmente de nivel 4, sólo lo es en el ámbito sanitario, pero no a los efectos del documentp “Actuaciones de respuesta coordinada para el control de la transmisión de COVID19” del Consejo Interterritorial del sistema nacional de salud.
Así pues, el Rector prefiere dar más credibilidad a las palabras de esta autoridad que a la resolución publicada en el DOGV, y sigue considerando que excluir del trabajo no presencial a determinados colectivos y aplicar el porcentaje del 50-50 al resto del PAS es más que suficiente, y no se hable más.
STEPV opina que todo es un despropósito.
Hoy nos hemos enterado que la Consellera Pascual se ha reunido con las universidades y han acordado pasar la docencia a la modalidad en línea durante el mes de febrero. Esperamos que la UPV no avise tarde y sólo por Twitter.
Desde STEPV insistiremos al Gerente en que revise la organización del trabajo actual, considerando la alerta sanitaria, que impuso con la oposición de todos los sindicatos. Es evidente que esta organización no garantiza la seguridad y la salud de las trabajadoras y los trabajadores de la Universidad.[:]