Permetre el bullying de l’estudiantat no és bona idea

[:va]Permetre que des de l’anonimat i sense cap tipus de filtre ni responsabilitat l’estudiantat expresse les seues opinions dins de l’enquesta d’avaluació de la docència, no ha sigut una bona idea.

Més enllà de la intenció de millora de la nostra qualitat docent, donar carta blanca perquè el grup més immadur de l’estudiantat utilitze aquesta eina per a les seues «vendettes» personals, insultar, clavar-se amb l’aspecte físic del professorat, fer bullying, fer-se el graciós, faltar o deformar la veritat, i enviar aquests comentaris al professorat és un despropòsit.

La Universitat és responsable de la salut mental i física del seu professorat, i ha de proporcionar un entorn de treball segur, i resulta evident que ha fallat.

STEPV ha tingut una reunió d’urgència amb els responsables de l’equip rectoral per abordar aquest tema. La vicerectora d’Estudis i el vicerector d’Estudiants ens han atès i s’han compromès a,

• eliminar els comentaris i refer els informes d’aquest curs, desactivant l’enquesta mentre es fa.

• no activar la casella dels comentaris fins que tinguen garanties de que no es puga fer un mal ús amb impunitat.

Aquestes ens semblen mesures adequades davant la situació que ha provocat no haver previst el problema que se’ns venia damunt. Tot i això, mesures de mínims, el mal ja està fet.[:es]Permitir que desde el anonimato y sin ningún tipo de filtro ni responsabilidad el estudiantado exprese sus opiniones dentro de la encuesta de evaluación de la docencia, no ha sido una buena idea.

Más allá de la intención de mejora de nuestra calidad docente, dar carta blanca para que el grupo más inmaduro del estudiantado utilice esta herramienta para sus “vendettas” personales, insultar, meterse con el aspecto físico del profesorado, hacer bullying, hacerse el gracioso, faltar o deformar la verdad, y enviar estos comentarios al profesorado es un despropósito.

La Universidad es responsable de la salud mental y física de su profesorado, y tiene que proporcionar un entorno de trabajo seguro, y resulta evidente que ha fallado.

STEPV ha tenido una reunión de urgencia con los responsables del equipo rectoral para abordar este tema. La vicerrectora de Estudios y el vicerrector de Estudiantes nos han atendido y se han comprometido a,

• eliminar los comentarios y rehacer los informes de este curso, desactivando la encuesta mientras se hace.

• no activar la casilla de los comentarios hasta que tengan garantías de que no se pueda hacer un mal uso con impunidad.

Estas nos parecen medidas adecuadas ante la situación que ha provocado no haber previsto el problema que se nos venía encima. Aun así, medidas de mínimos, el mal ya está hecho.[:]

STEPV UPV uses Accessibility Checker to monitor our website's accessibility.