[:va]Com qui fa scroll per AliExpress, l’equip rectoral ens va presentar en el seu programa un producte espectacular, amb fotos brillants i descripcions de somni. Recordeu el seu programa electoral?
Eix 4: Governança i gestió [Veure captura l’original]
Apostem per una universitat transparent, eficient i participativa…
Fomentarem la participació i el diàleg de tots els sectors…
Tot molt bonic. Ara bé, el que ens ha arribat a casa (sense devolució possible) és açò:
• Dificultar l’accés a la informació sindical, fins al punt que per rebre comunicats t’has de subscriure en un formulari amagat.
• Participació i diàleg? Reduïxen els consells de govern… sembla que al rector no li agrada rebre crítiques i ha llevat un dels Consell de govern que hi ha fins a final d’any.
• Processos electorals transparents? El que abans eren campanyes de 15 dies —com les d’un ajuntament o de l’Estat— ara s’han reduït dràsticament, sovint a menys d’una setmana, amb escassa possibilitat de debat i d’intercanvi d’idees.
• Esborren el que no els agrada: Del vídeo del Claustre el torn obert de paraula ha desaparegut, just on es poden fer crítiques i preguntes dels vostres representants. Tot en contra del reglament.
En resum: vam encomanar una universitat transparent i participativa, però ens ha arribat una versió low cost on la transparència és opaca.I clar, com tot producte barat, la garantia brilla per la seua absència.
Fas bé de subscriure’t als correus dels sindicats. De la propaganda del rectorat només no se’n pot viure. Cal una dieta equilibrada.
Una abraçada crítica.[:es]Como quien hace scroll por AliExpress, el equipo rectoral nos presentó en su programa un producto espectacular, con fotos brillantes y descripciones de ensueño. ¿Recordáis su programa electoral?
Eje 4: Gobernanza y gestión [Ver captura original]
Apostamos por una universidad transparente, eficiente y participativa…
Fomentaremos la participación y el diálogo de todos los sectores…
Todo muy bonito. Ahora bien, lo que nos ha llegado a casa (sin devolución posible) es esto:
• Dificultar el acceso a la información sindical, hasta el punto de que para recibir comunicados tienes que suscribirte en un formulario escondido.
• ¿Participación y diálogo? Reducen los consejos de gobierno… Resulta que al rector no le viene bien recibir críticas y ha eliminado uno de los Consejos de gobierno que había hasta final de año.
• ¿Procesos electorales transparentes? Lo que antes eran campañas de 15 días —como las de un ayuntamiento o del Estado— ahora se han reducido drásticamente, a menudo a menos de una semana, con escasa posibilidad de debate e intercambio de ideas.
• Borran lo que no les gusta: en el vídeo del Claustro el turno abierto de palabra ha desaparecido, justamente donde se pueden hacer críticas y preguntas de vuestros representantes. Todo en contra del reglamento.
En resumen: encargamos una universidad transparente y participativa, pero nos ha llegado una versión low cost donde la transparencia es opaca.
Y claro, como todo producto barato, la garantía brilla por su ausencia.
Haces bien en suscribirte a los correos de los sindicatos. De la propaganda del rectorado solo no se puede vivir. Hace falta una dieta equilibrada.
Un abrazo crítico.[:]