Restringir la informació sobre una vaga és una forma de censura

[:va]Lamentem informar-vos que la limitació de la comunicació entre vosaltres i els vostres representants continua. Ja sabeu que, per poder rebre comunicacions dels vostres representants, us heu de subscriure. Aquesta situació fa que un nombre significatiu de treballadors i treballadores no reba la informació sobre la convocatòria de vaga.

Contra la vaga, contra els teus drets

L’administració té l’obligació de garantir que la plantilla siga informada de l’existència d’una vaga, però no ho ha fet.
Com que aquesta comunicació no es va produir, ens vam adreçar per escrit al Vicerrectorat de Comunicació i a Vicegerència de Recursos Humans reclamant que s’informara adequadament, però tampoc s’ha obtingut resposta ni acció efectiva.

Però… és obligatori? Sí.

La comunicació és un element essencial per a l’exercici efectiu del dret de vaga, reconegut a la Constitució Espanyola i desenvolupat per nombrosa jurisprudència. No és només l’acte d’aturar el treball, sinó també totes les activitats necessàries per fer-lo efectiu, com ara informar i comunicar la convocatòria als treballadors.
Obstaculitzar aquesta comunicació pot suposa una limitació inacceptable de la llibertat sindical.

Ja havia passat

Com ja vam denunciar en la vaga anterior la Universitat va posar traves per impedir que poguérem informar-vos, bloquejant l’ús de les pantalles dels campus, que sí s’utilitzen per a missatges d’empreses privades.
En aquell moment, almenys, els nostres correus arribaven a tota la plantilla. Ara, a més de censurar les pantalles, es bloqueja la comunicació sindical directa, deixant clar que l’Àrea de Comunicació actua com un òrgan de propaganda més que com un servei públic al servei de tota la comunitat universitària.[:es]Lamentamos informaros que la limitación de la comunicación entre vosotros y vuestros representantes continúa. Ya sabéis que, para poder recibir comunicaciones de vuestros representantes, os tenéis que subscribir. Esta situación hace que un número significativo de trabajadores y trabajadoras no reciba la información sobre la convocatoria de huelga.

Contra la huelga, contra tus derechos

La administración tiene la obligación de garantizar que la plantilla sea informada de la existencia de una huelga, pero no lo ha hecho.

Como que esta comunicación no se produjo, nos dirigimos por escrito al Vicerrectorado de Comunicación y a Vicegerencia de Recursos Humanos reclamando que se informara adecuadamente, pero tampoco se ha obtenido respuesta ni acción efectiva.

Pero… ¿es obligatorio? Sí.

La comunicación es un elemento esencial para el ejercicio efectivo del derecho de huelga, reconocido en la Constitución Española y desarrollado por numerosa jurisprudencia. No es solo el acto de parar el trabajo, sino también todas las actividades necesarias para hacerlo efectivo, como por ejemplo informar y comunicar la convocatoria a los trabajadores.

Obstaculizar esta comunicación puede suponer una limitación inaceptable de la libertad sindical.

Ya había pasado

Como ya denunciamos en la huelga anterior, la Universidad puso trabas para impedir que pudiéramos informaros, bloqueando el uso de las pantallas de los campus, que sí se utilizan para mensajes de empresas privadas.

En aquel momento, al menos, nuestros correos llegaban a toda la plantilla. Ahora, además de censurar las pantallas, se bloquea la comunicación sindical directa, dejando claro que el Área de Comunicación actúa como un órgano de propaganda más que como un servicio público al servicio de toda la comunidad universitaria.[:]

STEPV UPV uses Accessibility Checker to monitor our website's accessibility.