[:va]En l’assemblea del passat dimecres, vos vàrem explicar la intenció de l’administració, d’incloure una memòria i una exposició de la mateixa en el concurs per cobrir els llocs de cap d’unitat.
Les característiques de la proposta de l’administració són:
- Es valora amb 4 punts (addicionals als de l’actual barem), i elimina del concurs si no obtens, almenys, 2 punts.
- La memòria es presenta amb la sol·licitud, i tindrà una extensió màxima de 20 cares A4.
- La memòria consistirà en una anàlisi del lloc, les seus característiques, condicions i mitjans necessaris, propostes de millora i altres qüestions relacionades amb les funcions del lloc de treball.
Malgrat l’oposició de tots els sindicats, la intenció de l’administració és dur endavant aquesta mesura perquè diu que “millorarà el reclutament”. Els sindicats argumentàrem en la mesa de negociació que presentar i defensar una memòria és exagerat per a llocs de treball del grup C1, i, a més, que no és el moment de canviar el barem just abans de convocar.
Al nostre entendre, la mesura té una doble funció, permetre una selecció de personal més subjectiva i dissuadir a moltes persones a presentar-se a moltes places, pel treball que significaria. A més, farà que el concurs s’eternitze encara més d’allò que ja és habitual a la nostra UPV.
Les opcions d’STEPV són dues:
- No entrar a negociar implicaria, previsiblement, que l’administració ho implantara tal com ho ha proposat i sense cap acord. En aquest cas, l’única possibilitat d’evitar-ne l’aplicació seria mitjançant la mobilització i que el rector ordenara la retirada d’aquesta memòria.
- Intentar negociar les condicions en les quals caldria presentar la memòria per a minimitzar el seu impacte.
Aquesta negociació no suposaria canviar res de l’actual barem, únicament de l’afegitó de la memòria. Els elements en els quals, a priori, podríem modular la proposta de l’administració són:
- La puntuació total d’aquesta memòria, i que no siga eliminatòria.
- El moment de presentar la memòria, pot ser una vegada conegudes les puntuacions (qui pense que no té oportunitat no la faria).
- El moment d’avaluar-la (com a alternativa al punt anterior), que pot ser abans de conéixer la puntuació perquè les valoracions de les entrevistes no s’ajusten a “les necessitats” de certs candidats.
- La composició dels tribunals, podríem intentar que tot el tribunal estiguera format per persones alienes a aquesta universitat que no coneguen a les persones aspirants.
- El contingut de la memòria, que podria ser única per a totes les places, o per àrees per minimitzar el nombre de memòries a presentar.
- Eliminar l’entrevista i anonimitzar les memòries perquè garantir l’objectivitat.
- Eliminar la memòria (com a alternativa a l’anterior), i deixar només una entrevista i així almenys no hauríem de fer tantes memòries.
En STEPV hem obert una enquesta, que trobaràs aquí, perquè ens dones la teua opinió de què hem de fer.
També quedem a la teua disposició per aclarir dubtes i acceptar suggeriments mitjançant el correu electrònic del sindicat.
Continuarem informant.[:es]En la asamblea del pasado miércoles, os explicamos la intención de la administración, de incluir una memoria y una exposición de la misma en el concurso para cubrir los puestos de jefaturas de unidad.
Las características de la propuesta de la administración son:
- Se valora con 4 puntos (adicionales a los del actual baremo), y elimina del concurso si no obtienes, al menos, 2 puntos.
- La memoria se presenta con la solicitud, y tendrá una extensión máxima de 20 caras A4.
- La memoria consistirá en un análisis del puesto, sus características, condiciones y medios necesarios, propuestas de mejora y otras cuestiones relacionadas con las funciones del puesto de trabajo.
A pesar de la oposición de todos los sindicatos, la intención de la administración es llevar adelante esta medida porque dice que “mejorará el reclutamiento”. Los sindicatos argumentamos en la mesa de negociación que presentar y defender una memoria es exagerado para puestos de trabajo del grupo C1, y, además, que no es el momento de cambiar el baremo justo antes de convocar.
A nuestro entender, la medida tiene una doble función, permitir una selección de personal más subjetiva y disuadir a muchas personas a presentarse a muchas plazas, por el trabajo que significaría. Además, hará que el concurso se eternice todavía más, algo ya habitual en nuestra UPV.
Las opciones de STEPV son dos:
- No entrar a negociar implicaría, previsiblemente, que la administración lo implemente tal como lo ha propuesto y sin ningún acuerdo. En este caso, la única posibilidad de evitar su aplicación sería mediante la movilización y que el rector ordenara la retirada de esta memoria.
- Intentar negociar las condiciones en las que habría que presentar la memoria y así minimizar su impacto.
Esta negociación no supondría cambiar nada del actual baremo, únicamente lo relativo a la memoria. Los elementos sobre los cuales, a priori, podríamos ajustar la propuesta de la administración son:
- La puntuación total de esta memoria, y que no sea eliminatoria.
- El momento de presentar la memoria, puede ser una vez conocidas las puntuaciones (quienes piensen que no tienen oportunidad no la harían).
- El momento de evaluarla (como alternativa en su punto anterior), que puede ser antes de conocer la puntuación porque las valoraciones de las entrevistas no se ajustan a “las necesidades” de ciertos candidatos.
- La composición de los tribunales, podríamos intentar que todo el tribunal estuviera compuesto por personas ajenas a esta universidad que no conozcan a las personas aspirantes.
- El contenido de la memoria, que podría ser única para todas las plazas, o por áreas para minimizar el número de memorias a presentar.
- Eliminar la entrevista y anonimizar las memorias para así garantizar la objetividad.
- Eliminar la memoria (como alternativa al anterior), y dejar solo una entrevista y así al menos no habría que hacer tantas memorias.
En STEPV hemos abierto una encuesta, que encontrarás aquí, para que nos des tu opinión sobre que decisión tomar.
También quedamos a tu disposición para aclarar dudas y aceptar sugerencias a través del correo del sindicato.
Continuaremos informando.[:]