STEPV davant el 8M

[:va]Com ja va passar en 2018, 2019 i 2020, la Intersindical Valenciana s’ha posat al servei del moviment feminista de cara al 8M de 2023. Així ho vam fer amb les 2 convocatòries estatals i una a Alacant en 2020 de vaga feminista (que englobava vaga laboral, estudiantil, de cures i de consum) de 24 hores, que la Intersindical va convocar després que alguna trobada estatal d’assemblea 8M així ho va requerir. I en 2023, el sindicat manté el seu compromís amb les decisions del moviment feminista reunit en assemblees en les que participem activament des de l’inici.

Què està convocat al País Valencià?

Una assemblea ha decidit convocar vaga durant 24 hores. Altres territoris de l’estat han fet el mateix.

Intersindical Valenciana ha respost i formalitzat la vaga laboral, per tal de donar cobertura legal a la petició que se’ns ha formulat. Això sí, com que l’àmbit territorial de la Intersindical Valenciana és de País Valencià, la vaga està legalitzada per tot el territori, i qualsevol dona que vulga secundar-la estarà coberta.

Per què ens hem de mobilitzar?

Independentment de la fórmula de lluita que haja optat cada col.lectiu, els motius de la mobilització són compartits. Les reivindicacions que van originar les 3 vagues passades estan plenament vigents, ja que els drets de les dones continuen retallats i la violència que patim, lluny de reduir-se, va en augment.

La nostra situació laboral és manifestament injusta. La bretxa salarial que patim sobrepassa el 22%. La taxa d’ocupació,10 punts per sota de la dels homes, amb un atur 6 punts superior. Més del 30% de dones treballant a temps parcial i amb pensions un 37% més baixes. Els oficis més feminitzats són els que menys malalties professionals tenen reconegudes i els que es regulen amb convenis més baixos. Com a mitjana, els llocs de responsabilitat de les empreses no apleguen a tindre el 15% de dones. Si, a banda de ser dones, hem nascut a milers de quilòmetres i no tenim papers, la situació és crítica.

La conciliació de la vida laboral i personal és una utopia per a nosaltres, ja que el pes de les cures recau (encara) majoritàriament en les dones. L’elevadíssim nombre de reduccions de jornada i excedències que ens demanem ho demostra de manera objectiva, amb percentatges de més del 80%. La nova normativa sobre permisos per naixement ha estat una millora perquè el 2021 s’equipararan els permisos, però resulta insuficient perquè les 16 setmanes de permís no són obligatòries i això farà que n’hi haja homes que no les gaudisquen totes, sobretot en l’empresa privada.

El 8M, totes al carrer

Tant si el moviment feminista que tenim més a prop ha convocat vaga o no, el que sí que és un denominador comú és la intenció de desbordar els carrers de les nostres localitats. A tot el País Valencià, n’hi ha convocades accions durant tot el dia 8, que culminaran en manifestacions que es preveuen tan multitudinàries com les que hem viscut en les convocatòries anteriors.

A les principals ciutats, les manifestacions seran:

Alacant: Escales del Jorge Juan, 19:00 h

Castelló: Plaça de les Aules, 19:00 h
València: Plaça Porta de la Mar, 18:30 h amb l’acte Tisorada al Patriarcat i a les 19:00 h començarà la Manifestació.
Elx: Plaça de l’aparadora, 19:30 h
Gandia: Centre Social Beniopa, 18:30 h.
Ontinyent: Plaça de Santo Domingo, 19:00 h.
Xàtiva: Casa de la Dona, 19:00 h.

Amb aquest vídeo vos animen a participar-hi! Vos esperem!

 [:es]Como ya pasó en 2018, 2019 y 2020, la Intersindical Valenciana se ha puesto al servicio del movimiento feminista de cara al 8M de 2023. Así lo hicimos con las 2 convocatorias estatales y una en Alicante en 2020 de huelga feminista (que englobaba huelga laboral, estudiantil, de cuidados y de consumo) de 24 horas, que Intersindical convocó después de que algún encuentro estatal de asamblea 8M así lo requirió. Y en 2023, el sindicato mantiene su compromiso con las decisiones del movimiento feminista reunido en asambleas en las que participamos activamente desde el inicio.

¿Qué está convocado en el País Valenciano?

Una asamblea ha decidido convocar huelga durante 24 horas. Otros territorios del estado han hecho el mismo.

Intersindical Valenciana ha respondido y formalizado la huelga laboral, para dar cobertura legal a la petición que se nos ha formulado. Eso sí, como el ámbito territorial de Intersindical Valenciana es de País Valenciano, la huelga está legalizada por todo el territorio, y cualquier mujer que quiera secundarla estará cubierta.

¿Por qué nos tenemos que movilizar?

Independientemente de la fórmula de lucha que haya optado cada colectivo, los motivos de la movilización son compartidos. Las reivindicaciones que originaron las 3 huelgas pasadas están plenamente vigentes, puesto que los derechos de las mujeres continúan recortados y la violencia que sufrimos, lejos de reducirse, va en aumento.

Nuestra situación laboral es manifiestamente injusta. La brecha salarial que sufrimos sobrepasa el 22%. La tasa de ocupación,10 puntos por debajo de la de los hombres, con un paro 6 puntos superior. Más del 30% de mujeres trabajando a tiempo parcial y con pensiones un 37% más bajas. Los oficios más feminizados son los que menos enfermedades profesionales tienen reconocidas y los que se regulan con convenios más bajos. Como media, los lugares de responsabilidad de las empresas no reúnen a tener el 15% de mujeres. Si, además de ser mujeres, hemos nacido a miles de kilómetros y no tenemos papeles, la situación es crítica.

La conciliación de la vida laboral y personal es una utopía para nosotros, puesto que el peso de los cuidados recae (todavía) mayoritariamente en las mujeres. El elevadísimo número de reducciones de jornada y excedencias que nos pedimos lo demuestra de manera objetiva, con porcentajes de más del 80%. La nueva normativa sobre permisos por nacimiento ha sido una mejora porque el 2021 se equipararán los permisos, pero resulta insuficiente porque las 16 semanas de permiso no son obligatorias y esto hará que haya hombres que no las disfruten todas, sobre todo en la empresa privada.

El 8M, todas en la calle

Tanto si el movimiento feminista que tenemos más cerca ha convocado huelga o no, lo que sí que es un denominador común es la intención de desbordar las calles de nuestras localidades. En todo el País Valenciano, hay convocadas acciones durante todo el día 8, que culminarán en manifestaciones que se prevén tan multitudinarias como las que hemos vivido en las convocatorias anteriores.

En las principales ciudades, las manifestaciones serán:

Alicante: Escaleras de Jorge Juan, 19:00 h

Castelló: Plaza de las Aulas, 19:00 h
València: Plaza Puerta del Mar, 18:30 h con el acto Tijeretazo al Patriarcado y a las 19:00 h empezará la Manifestación.
Elche: Plaza de la aparadora, 19:30 h
Gandia: Centro Social Beniopa, 18:30 h.
Ontinyent: Plaza de Santo Domingo, 19:00 h.
Xàtiva: Casa de la Mujer, 19:00 h.

¡Con este video os animan a participar! ¡Os esperamos!

https://www.youtube.com/watch?v=a19c75hlf28[:]

STEPV UPV uses Accessibility Checker to monitor our website's accessibility.