[:va]En els últims temps, en molts serveis de la UPV s’estan cobrint llocs de nivell superior mitjançant les comissions de servei, tot i que algunes places són vacants i podrien convocar-se a concurs directament.
El procediment de comissions de servei actual va ser aprovat en l’any 2020 amb l’únic vot en contra de STEPV, perquè pensem que no ofereix prou garanties pel que fa als nivells 24 i superior:
– Les persones aspirants han de preparar una memòria sobre el lloc a cobrir en 3 dies.
– Es valora de manera subjectiva l’experiència professional, els coneixements i la formació, que sumat a l’informe de la persona responsable de la unitat es converteix en una mena de “selecció digital”.
És una manera poc transparent d’atorgar comissions de serveis en llocs vacants que, d’altra banda, garanteix que, posteriormente, les persones afortunades puguen ocupar aquestes places definitivament.
No ens complau el procediment que es va acordar, però ens agrade o no és la norma que regula les comissions de servei a la UPV. Tanmateix, per a reclamar una transparència major per als llocs de nivell 24 i superior hem demanat al rector que les memòries s’exposen públicament, o bé que es publiquen en la microweb corresponent.
El rector Capilla va deixar ben clar en campanya que un eix clau del seu govern seria la transparència. Esperem que siga veritat[:es]En los últimos tiempos, en muchos servicios de la UPV se están cubriendo puestos de nivel superior mediante las comisiones de servicio, a pesar de que algunas plazas son vacantes y podrían convocarse directamente a concurso.
El procedimiento de comisiones de servicio actual fue aprobado en el año 2020 con el único voto en contra de STEPV, porque pensamos que no ofrece suficientes garantías en cuanto a los niveles 24 y superior:
– Las persones aspirantes tienen que preparar una memoria sobre el puesto a cubrir en 3 días.
– Se valora de manera subjetiva la experiencia profesional, los conocimientos y la formación, que sumado al informe de la persona responsable de la unidad se convierte en una especie de “selección digital”.
Es una manera poco transparente de otorgar comisiones de servicios en puestos vacantes que, por otro lado, garantiza que, posteriormente, las personas afortunadas puedan ocupar estas plazas definitivamente.
No nos gusta el procedimiento que se acordó, pero nos guste o no es la norma que regula las comisiones de servicio a la UPV. Aun así, para reclamar una transparencia mayor para los puestos de nivel 24 y superior hemos pedido al Rector que las memorias se expongan públicamente, o bien que se publiquen en la microweb correspondiente.
El Rector Capilla dejó muy claro en campaña que un eje clave de su gobierno sería la transparencia. Esperamos que sea verdad.[:]