[:va]En dies recents hem pogut veure en la pàgina web de la UPV, en les xarxes socials de la Universitat i distribuïts pel campus, els cartells de la nova campanya amb el text: “Tu sí. Ací no estudia qualsevol”
Si el que es pretén, com informa la UPV en la nota d’inici de campanya és “posar en valor, l’esforç, la constància i l’actitud de qui selecciona la UPV”, el missatge és del tot inadequat a aquesta finalitat. No hi ha dubte que és impactant, de fet, deixa gelat qui pretén accedir a una universitat pública, per les seues connotacions durament excloents.
Les queixes han sigut moltes i la campanya s’ha hagut de “modificar” l’endemà del seu llançament. Així, s’ha eliminat la frase “Ací no estudia qualsevol” quedant la campanya amb la frase “Tu, sí” sobre un fons verd. Hem passat de tenir la web i les xarxes socials inundats de missatges feridors a tenir-los amb un missatge sense contingut d’interés. No parlem dels cartells físics, que encara segueixen presents al llarg del campus i altres ubicacions a València.
Rectificar és de savis i ens alegrem de la retirada, però ens preocupa que la rectificació haja estat motivada per les nombroses queixes, i no per la concepció que els qui dirigeixen la Universitat Politècnica de València tenen de l’educació pública, que amb aquesta campanya han jugat amb els valors principals de la institució, els drets fonamentals a la igualtat i a l’educació, i la fi principal de la Universitat: “el servei públic de l’educació superior”.
Com a defensors de l’educació universitària pública, universal, inclusiva, gratuïta i de qualitat, considerem que per la gravetat d’aquests fets, no és suficient amb una rectificació de la campanya, i han d’assumir-se les responsabilitats per part de la Direcció d’aquesta Universitat, entre les quals necessàriament s’ha d’incloure la dimissió del membre de l’Equip Rectoral responsable d’aquesta campanya.[:es]En días recientes hemos podido ver en la página web de la UPV, en redes sociales de la universidad y distribuidos por el campus, los carteles de la nueva campaña con el texto: “Tu sí. Aquí no estudia cualquiera”
Si lo que se pretende, como informa la UPV en la nota de inicio de campaña es “poner en valor, el esfuerzo, la constancia y la actitud de quien selecciona la UPV”, el mensaje es del todo inapropiado a este fin. No hay duda de que es impactante, de hecho, cae como un jarro de agua fría ante quien pretende acceder a una universidad pública, por sus connotaciones duramente excluyentes.
Las quejas han sido muchas y la campaña se ha tenido que “modificar” apenas dos días después de su lanzamiento. Así, se ha eliminado la frase “Aquí no estudia cualquiera” quedando la campaña con la frase “Tú, sí” sobre un fondo verde. Hemos pasado de tener la web y las redes sociales inundados de mensajes hirientes a tenerlos con un mensaje sin contenido alguno. No hablamos de la cartelería física, que todavía sigue presente a lo largo del campus y otras ubicaciones en Valencia.
Rectificar es de sabios y nos alegramos de la retirada, pero nos preocupa que la rectificación venga motivada por las numerosas quejas, y no por la concepción que quienes dirigen la Universitat Politècnica de València tienen de la educación pública, que con esta campaña han jugado con los valores principales de la institución, los derechos fundamentales a la igualdad y a la educación, y el fin principal de la Universidad: “el servicio público de la educación superior”.
Como defensores de la educación universitaria pública, universal, inclusiva, gratuita y de calidad, consideramos que dada la gravedad de estos hechos, no es suficiente con una rectificación de la campaña, y deben asumirse las responsabilidades por parte de la Dirección de esta Universidad, entre las que necesariamente se debe incluir la dimisión del miembro del Equipo Rectoral responsable de esta campaña.[:]