[:va]A la UPV, les dones investigadores cobren menys que els homes. No és una percepció ni una excepció puntual: és una desigualtat estructural, acreditada amb dades oficials de la pròpia universitat.
Un estudi preliminar d’STEPV basat en 3.119 contractes i addendes ho deixa clar: en 7 de cada 8 categories, el salari mitjà de les dones és inferior. De mitjana, cobren 135,62 € menys al mes, és a dir, prop de 1.900 € bruts menys a l’any. En les categories més altes, la diferència arriba als 428 € mensuals, quasi 6.000 € anuals.
La conclusió és incòmoda, però inqüestionable: la UPV paga mal al seu personal investigador, i a les dones encara pitjor.
Com volem que les xiquetes es dediquen a la ciència si saben que, quan arriben a la universitat, guanyaran menys que els seus companys?
Carta al rector
Mentre la universitat celebra el Dia de la Dona i la Xiqueta en la Ciència amb campanyes i actes institucionals, aquestes dades són públiques des de fa més d’un any. No s’ha fet res per corregir-les. No actuar també és una decisió política.
Per això, hem escrit al rector instant a una auditoria salarial amb perspectiva de gènere, transparència total i igual salari dins de cada categoria, sense excepcions ni discrecionalitat.
La igualtat no es commemora.
La igualtat es cobra.[:es]En la UPV, las mujeres investigadoras cobran menos que los hombres. No es una percepción ni una excepción puntual: es una desigualdad estructural, acreditada con datos oficiales de la propia universidad.
Un estudio preliminar de STEPV basado en 3.119 contratos y adendas lo deja claro: en 7 de cada 8 categorías, el salario medio de las mujeres es inferior. De media, cobran 135,62 € menos en el mes, es decir, cerca de 1.900 € brutos menos en el año. En las categorías más altas, la diferencia llega a los 428 € mensuales, casi 6.000 € anuales.
La conclusión es incómoda, pero incuestionable: la UPV paga mal a su personal investigador, y a las mujeres todavía peor.
¿Cómo queremos que las niñas se dediquen a la ciencia si saben que, cuando llegan a la universidad, ganarán menos que sus compañeros?
Carta al rector
Mientras la universidad celebra el Día de la Mujer y la Niña en la Ciencia con campañas y actos institucionales, estos datos son públicos desde hace más de un año. No se ha hecho nada para corregirlas. No actuar también es una decisión política.
Por eso, hemos escrito al rector instando a una auditoría salarial con perspectiva de género, transparencia total e igual salario dentro de cada categoría, sin excepciones ni discrecionalidad.
La igualdad no se conmemora.
La igualdad se cobra.
[:]