[:va]Comença la negociació de l’Oferta d’Ocupació Pública, el procés pel qual s’estableixen els criteris amb els quals el Rectorat convocarà places de PDI, tant de nova creació com de promoció interna.
I com és habitual amb l’actual Vicerector, la negociació amb els sindicats arriba després de negociar amb les Direccions dels Departaments, deixant un escàs marge de traslladar les queixes que ens han arribat sobre la sobrecàrrega de treball en els vostres Departaments (molt menys possibles millores).
Per part nostra, i amb l’esperança d’intentar sumar millores i garanties al procés de selecció del PDI, reprenem diverses propostes en les quals treballem fa anys:
1. Publicació dels barems específics, especialment del criteri per a assignar el coeficient d’idoneïtat de cada plaça dins de la pròpia convocatòria i no a posteriori, una vegada es coneixen les persones que s’han presentat.
2. Gravació íntegra de tots els exercicis del procés de selecció, afegint garanties tant a les persones aspirants com a les que formen els tribunals, i transparència.
3. Creació d’un nou catàleg d’àrees afins o que s’adopten aquells ja existents en altres universitats o en l’Ordre UNI/1191/2020. Perquè estem utilitzant un llistat de l’any 2002 derogat per tres decrets posteriors.
Perquè, amb l’entrada en vigor de la LOSU, no podran ser membre dels tribunals cap persona que puga tindre conflicte d’interés amb algun aspirant que es presente a les places, la qual cosa pot convertir la constitució d’un tribunal en una missió impossible.
Un catàleg actualitzat (només a l’efecte de tribunals com fan altres universitats) facilitaria la composició d’aquests i evitaria possibles retards en l’adjudicació de les places, la qual cosa podria afectar negativament el POD del curs 2024-25.
Com sempre, comptem amb el teu suport perquè pugues traslladar el debat en els diferents òrgans i espais en els quals participes habitualment (Consells de Departament/Centre/Institut, Unitats docents, etc.). Només aconseguirem millores reals si ho fem de manera col·lectiva.[:es]Comienza la negociación de la Oferta de Empleo Público, el proceso por el que se establecen los criterios con los que el Rectorado convocará plazas de PDI, tanto de nueva creación como de promoción interna.
Y como es habitual con el actual Vicerrector, la negociación con los sindicatos llega tras negociar con las Direcciones de los Departamentos, dejando un escaso margen de trasladar las quejas que nos han llegado sobre la sobrecarga de trabajo en vuestros Departamentos (mucho menos posibles mejoras).
Por nuestra parte, y con la esperanza de intentar sumar mejoras y garantías al proceso de selección del PDI, retomamos varias propuestas en las que venimos trabajando hace años:
1. Publicación de los baremos específicos, en especial del criterio para asignar el coeficiente de idoneidad de cada plaza dentro de la propia convocatoria y no a posteriori, una vez se conocen las personas que se han presentado.
2. Grabación íntegra de todos los ejercicios del proceso de selección, añadiendo garantías tanto a las personas aspirantes como a las que forman los tribunales, y transparencia.
3. Creación de un nuevo catálogo de áreas afines o que se adopten aquellos ya existentes en otras universidades o en la Orden UNI/1191/2020. Porque estamos utilizando un listado del año 2002 derogado por tres decretos posteriores.
Porque, con la entrada en vigor de la LOSU, no podrán ser miembro de los tribunales ninguna persona que pueda tener conflicto de interés con algún aspirante que se presente a las plazas, lo que puede convertir la constitución de un tribunal en una misión imposible.
Un catálogo actualizado (solo a efectos de tribunales como hacen otras universidades) facilitaría la composición de estos y evitaría posibles retrasos en la adjudicación de las plazas, lo cual podría afectar negativamente al POD del curso 2024-25.
Como siempre, contamos con tu apoyo para que puedas trasladar el debate a los diferentes órganos y espacios en los que participas habitualmente (Consejos de Departamento/Centro/Instituto, Unidades docentes, etc.). Solo conseguiremos mejoras reales si lo hacemos de manera colectiva.[:]