[fusion_builder_container hundred_percent=»yes» overflow=»visible»][fusion_builder_row][fusion_builder_column type=»1_1″ background_position=»left top» background_color=»» border_size=»» border_color=»» border_style=»solid» spacing=»yes» background_image=»» background_repeat=»no-repeat» padding=»» margin_top=»0px» margin_bottom=»0px» class=»» id=»» animation_type=»» animation_speed=»0.3″ animation_direction=»left» hide_on_mobile=»no» center_content=»no» min_height=»none»][:va]La Plataforma Estatal per l’Ensenyament Públic ha proposat la convocatòria d’una vaga de tota la comunitat educativa (alumnat, pares i mares i professorat) en totes les etapes educatives (pública no universitària, universitat, i privada concertada). El Consell Nacional de STEPV, després de la roda d’assemblees comarcals, ha acordat sumar-se a la proposta i convocar la vaga.
Els motius per a convocar aquesta vaga són:
- Fi de la taxa de reposició
- Millora del finançament de les universitats públiques
- Abonament del deute històric de les universitats
- Constitució d’una mesa sectorial d’universitat
- Finançament del 100% de la carrera professional del PAS, inclusió en aquesta del personal interí i laboral temporal
- Reducció de la càrrega docent a 24 crèdits, i a 16 crèdits per al professorat associat
- Cobrament de quinquennis i sexennis per al personal que complisca els mèrits
- Derogació del decret d’acreditacions
- Negociació efectiva del conveni col·lectiu
- Dignificació del professorat associat
- No a la precarietat del personal investigador
- No al sistema de 3+2
- Augment de les beques
- Reducció de les taxes de matrícula
A més, STEPV incorpora en la plataforma reivindicativa amb la qual convoca la vaga la proposta de negociar un accés diferenciat en el sistema d’ingrés a la funció pública i la proposta de consolidació i estabilitat del professorat interí.
També cal tindre en compte que una subcomissió de les Corts Espanyoles està treballant per un pacte educatiu que, previsiblement, no comptarà amb la comunitat educativa en la negociació d’aquest pacte i en la possible negociació d’una llei que substituïsca la LOMQE, si és que això passa. Per tant, també es reivindica aquesta participació de la comunitat educativa en aquestes negociacions.
Per al Sindicat existeixen motius objectius de sobra per a convocar aquesta vaga i considera que el moment per a pressionar al govern de l’estat també és ara, ja que els treballs sobre el pacte educatiu estan en marxa.
STEPV fa una crida al conjunt de treballadores i treballadors de l’ensenyament a secundar aquesta vaga i a acudir a les mobilitzacions que s’hi convocaran per a fer efectiva aquesta plataforma reivindicativa.
9-M, per un gir en educació
[:es]La Plataforma Estatal por la Enseñanza Pública ha propuesto la convocatoria de una huelga de toda la comunidad educativa (alumnado, padres y madres y profesorado) en todas las etapas educativas (pública no universitaria, universidad, y privada concertada). El Consell Nacional de STEPV, después de la rueda de asambleas comarcales, ha acordado sumarse a la propuesta y convocar la huelga.
Los motivos para convocar esta huelga son:
- Fin de la tasa de reposición
- Mejora de la financiación de las universidades públicas
- Abono de la deuda histórica de las universidades
- Constitución de una mesa sectorial de universidad
- Financiación del 100% de la carrera profesional del PAS, inclusión en ésta del personal interino y laboral temporal
- Reducción de la carga docente a 24 créditos, y a 16 créditos para el profesorado asociado
- Cobro de quinquenios y sexenios para el personal que cumpla los méritos
- Derogación del decreto de acreditaciones
- Negociación efectiva del convenio colectivo
- Dignificación del profesorado asociado
- No a la precariedad del personal investigador
- No al sistema de 3+2
- Aumento de las becas
- Reducción de las tasas de matrícula
Además, STEPV incorpora en la plataforma reivindicativa con la que convoca la huelga la propuesta de negociar un acceso diferenciado en el sistema de ingreso a la función pública y la propuesta de consolidación y estabilidad del profesorado interino.
También hay que tener en cuenta que una subcomisión de las Cortes Españolas está trabajando por un pacto educativo que, previsiblemente, no contará con la comunidad educativa en la negociación de este pacto y en la posible negociación de una ley que sustituya la LOMCE, si es que esto pasa. Por lo tanto, también se reivindica la participación de la comunidad educativa en estas negociaciones.
Para el Sindicato existen motivos objetivos de sobra para convocar esta huelga y considera que el momento para presionar en el gobierno del estado también es ahora, puesto que los trabajos sobre el pacto educativo están en marcha.
STEPV hace un llamamiento al conjunto de trabajadoras y trabajadores de la enseñanza a secundar esta huelga y a acudir a las movilizaciones que se convocarán para hacer efectiva esta plataforma reivindicativa.
9-M, por un giro en educación
[:][/fusion_builder_column][/fusion_builder_row][/fusion_builder_container]